Avui obert: 08:30-20:00
Demà obert: 09:00-13:30, 17:00-20:00

Eines per gestionar l'estrès

Temps de lectura 2 min.

Qui no ha estat estressat en algun moment? Tots. I és que l'estrès és una reacció natural davant d'una situació nova o que implica un repte. Però de vegades l'estrès es manté en el temps i aquesta situació pot afectar el teu benestar emocional i físic.

Per suportar l'estrès i controlar-ne l'impacte, disposes d'eines que ajuden a gestionar-lo. Vegem quines són.

QUÈ ÉS L'ESTRÈS

Per poder-lo controlar és important saber primer què és l'estrès. L'estrès és una sèrie de mecanismes, capacitats o eines que l'organisme té per adaptar-se a qualsevol canvi de manera fisiològica, neuronal o emocional.

Quan el sistema de resposta a l'estrés és manté durant un temps continuat activat, junt a l'elevada exposició al cortisol i altres hormones de l'estrès, els procesos del cos es poden veure alterats. L'estrès crònic pot afeblir el teu sistema immunitari. També pot comportar alteracions intestinals o acidesa estomacal, ansietat, depressió, pèrdua de son, així com un augment de la pressió sanguínia, freqüència cardíaca i greix a la sang (colesterol i triglicèrids), entre d'altres.

Eines per gestionar l'estrès

QUINES EINES TINC PER GESTIONAR L'ESTRÈS?

No sempre pots evitar l'estrès, però sí que comptes amb mesures que t'ajuden a reduir-lo. Per a això, aplica aquestes senzilles eines:

1. Millora els bioritmes, clau per a un son reparador i un bon descans. T'aixecaràs amb l'energia per enfrontar-te al dia a dia de manera activa; mentre que a la nit el teu organisme reconeixerà que és moment de dormir i recuperar-se.

2. Segueix una nutrició equilibrada. És important un bon balanç de macro i micronutrients, ja que dietes mal controlades o hipocalòriques a llarg termini eleven l'estrès. Has de tenir bons nivells d'àcids grassos i aminoàcids essencials, minerals, entre d'altres, per a una formació correcta d'hormones i neurotransmissors.

3. Practica esport ajustat a les teves característiques. Permet que el teu cervell deixi de treballar i, en alliberar endorfines, noradrenalina i serotonina, relativitzar conflictes emocionals. Una bona opció és el ioga, que pot desenvolupar mecanismes fisiològics que combaten l'estrès.

4. Pren-te temps per fer activitats relaxants i que gaudeixes, i evita enfocar els teus pensaments només en els problemes.

5. Fomenta les relacions saludables al teu entorn i comparteix les teves preocupacions amb els que tens prop.

Si sents que no aconsegueixes controlar l'estrès i que et supera, tinguis present que també comptes amb ajuda professional. I recorda que sempre tens una farmàcia a prop, consulta'ls.-hi tots els teus dubtes i segueix el seu consell!

Escriu un comentari

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s'apliquen la Política de Privadesa de Google i els Termes de servei.
*Camps obligatoris